W związku ze zmianą prawa i wprowadzeniu przepisów RODO, czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - aby nadal móc aktywnie i w dotychczasowy sposób korzystać z naszego serwisu - musisz zaakceptować naszą uaktualnioną politykę prywatności.
Jej pełna treść dostępna jest tutaj »

W jej ramach informujemy również, że serwis wislaportal.pl do swojego prawidłowego działania wykorzystuje pliki cookies »
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję, zamknij!
główna   piłka   kosz   siatka   kalendarz   kadra   tabela   archiwum   foto   multimedia   live   typer   rss   szukaj   zaloguj się          
Sobota, 24 sierpnia 2019 r.
Aleksander Buksa - najmłodszy ligowy snajper Wisły
A- A+

Aleksander Buksa strzelając bramkę w spotkaniu ligowym z Jagiellonią Białystok został najmłodszym ligowym snajperem "Białej Gwiazdy" w całej jej historii. Młody wiślak zdobywając gola w Białymstoku miał 16 lat, 7 miesięcy i 8 dni, a to oznacza, że wyprzedził pod tym względem dotychczasowego lidera, którym był legendarny Mieczysław Gracz. Ten do siatki rywala naszej drużyny trafił już po skończonym 17. roku życia.

Gola Buksy zobaczyć możecie poniżej:



    Dodaj komentarz »
    Zanim skomentujesz »
 
    Komentarze:

2019-08-24 04:23
~~~Jarek
Zza bramki
Nareszcie mamy napastnika , wart więcej niż 10 baniek !
59
8
Ocena postu: 51
2019-08-24 07:03
~~~Piejący Kogut lat 80
Tęsknie za latami 90-tymi XX wieku.
Wtedy trenerzy nie niszczyli gry w piłkę swoimi niezrozumiałymi decyzjami taktycznymi. Do tego ówcześni piłkarze nabierali jakości gry już od małego grając po osiedlach i obijając murek pod "śmietnikiem". Teraz wychowanie piłkarza samym treningiem z dodatkiem statusu gwiazdy w dużym mieście z galeriami i smartfonem w ręce stworzyło piłkarza "miękkiego" i bez jaj.
65
15
Ocena postu: 50
2019-08-24 08:09
~~~The real thomas
Jjjbg
Już liczę te miliony euro!
10
36
Ocena postu: -26
2019-08-24 10:25
wilkrobert132
Rośnie Nam Piłkarz!
Podlewać mądrymi decyzjami z obu stron i będziemy w przyszłości z Niego dumni!Akcja z której strzelił gola wyborna!Zwróćcie uwagę że spojrzał kontem oka co robią rywale za jego plecami i wtedy ich nawinął wokół siebie jak wyborny tancerz mający za sobą łamagi i oddał instynktowny strzał pod poprzeczkę.Dla mnie to bramka jak z podręcznika dojrzałego,rasowego,europejskiej klasy SNAJPERA..!Niech ta czterolistna koniczynka rośnie w naszym wislackim ogródku i dojrzewa a w przyszłości nie będziemy My jako Wislacy chodzili głodni z powodu braku sukcesów!
44
4
Ocena postu: 40
2019-08-24 12:16
Dawidek1989
Buksa
Brawo ładna brameczka oby wiecej takich
25
Ocena postu: 25
2019-08-24 12:26
~~~open mind
Nadchodzi jego czas ale.....
gdyby trenerem Wisły był sir Alex Ferguson to od 12 lat duet snajperów tworzyliby Brożek-Boguski,a ten pierwszy już dawno miałby 200 bramek na koncie.I pamiętam też, że wymyślił ich razem trener Maciej Skorża.
9
17
Ocena postu: -8
2019-08-24 12:41
SMOK
@~~~Piejący Kogutlat 80
Coś w tym jest bo w Brazylii, Argentynie itp nadal trenują obijając mury i drzewa grając na żwirowisko.
9
9
Ocena postu: 0
2019-08-24 14:27
Kosmaty
Brawo za bramkę Olek.
Na początek kubeł zimnej wody na łeb dla niektórych kibiców. 1. Nie, nie mamy jeszcze napastnika. Buksa dopiero wchodzi do gry, musi się jeszcze bardzo wiele nauczyć. Minie jeszcze sporo czasu zanim stanie się pełnoprawnym ligowcem, mogącym grać co tydzień w lidze po 90 minut i od którego będzie można oczekiwać tydzień po tygodniu pozytywnego wpływu na wyniki drużyny. Na szczęście chłopak ma duży talent i głowę na karku, więc można oczekiwać, że krok po kroku będzie zmierzał we właściwą stronę. 2. Jeśli tak będzie się rozwijał, to rzeczywiście będzie można zgarnąć za niego grube miliony euro. Ale to też trzeba sporo czasu poczekać. Musi najpierw potwierdzać to w kolejnych występach (w tym wieku nie ważne jak regularnych, poprostu musi pokazywać pozytywną grę w kolejnych spotkaniach). W tej chwili w oczach zagranicznych skautów dopiero zaznaczył swoje istnienie jako 16-latek z bramką w seniorach. Oczywiście zachodnie kluby lubią kupować "potencjał", ale ten potencjał musi się potwierdzić w więcej niż kilkoma spotkaniami i 1 golem. 3. Grube miliony... to dość szerokie pojęcie. Gdyby Buksa grał we Włoszech, Hiszpanii czy nawet Niemczech to jego cena byłaby znacznie wyższe niż w ekstraklasie. Tym bardziej powinniśmy liczyć na to, że szybko będzie się rozwijał i zainteresuje się nim jak najwięcej klubów które wzajemnie będą się przebijać ofertami, ale nawet wtedy będzie to kwota znacznie niższa niż wyobrażenia niektórych. Za Piątka Genoa zapłaciła 4 miliony, a miał on już w tym czasie blisko 40 goli w ekstraklasie i ponad 100 występów (choć miał wtedy "aż" 23 lata czyli sporo w porównaniu do Buksy, ale wciąż był dość młodym piłkarzem ze sporą rezerwą do rozwoju). Na szczęście tacy piłkarze jak Piątek, Kownacki i paru innych robią niezłą reklamę młodym talentom wyszkolonym w Polsce co także pozytywnie wpływa na możliwą cenę Buksy. --- Tak czy siak niektórym wydaje się, że jeszcze w tym okienku zjawi się chętny, który wyłoży za Aleksandra Buksę na stół kasę między 5 czy 10 milionów euro i będzie błagał by Wisła zgodziła się go sprzedać... tak się nie stanie. Inna sprawa, że za rok kasa za Olka może uratować byt Wisły i pozwolić na spłacenie wiej części zadłużenia.
10
9
Ocena postu: 1
2019-08-24 14:29
~~~Gruby
Zaraz mu namiesza agent
I odejdzie za ekwiwalent wyszkolenia i zobaczycie miliony jak świnia niebo
22
10
Ocena postu: 12
2019-08-24 14:49
GrzegorzS
Brawo z wyglądu na boisku przypomina
Skrobowskiego, z gry jak bym widział fragmentami Żurawskiego.
10
3
Ocena postu: 7
2019-08-24 16:00
~~~Jasok1
Jasok1
Z Olkiem jest jeden bardzo poważny problem, na który niestety nikt nie może nic poradzić. Chłopak poza instynktem strzeleckim ma łatwość gry kombinacyjnej, dobrze biega i czuje się z piłką. Ale może to niestety zostać melodią przeszłości jeżeli jeszcze........ urośnie. Tak chłopak nie ma 17 lat a wzrost pod 190 cm. Czasy wieżowców na środku ataku się już skończyły więc wiślacka społeczności modlitwa o to aby już przestał rosnąć. Szkoda byłoby chłopaka gdyby z takiego powodu jego kariera spowolniła
4
21
Ocena postu: -17
2019-08-24 17:57
Kosmaty
@~~~Jasok1
Mylisz się w jednym. To nie czasy "wieżowców" jakao takich się skończyły. Skończyły się czasy "wieżowców, których jedynym atutem jest wzrost i gra głową, a nie mają zupełnie nic innego do zaoferowania" jak np. Crouch. Jak sam napisałeś Buksa ma zmysł do gry kombinacyjnej, potrafi dryblować i jest dość szybki. Ma zatem dość dużo atutów i wzrost jest tylko jednym z nich i to wcale nie największym. W przeciwieństwie do owych "wieżowców", którzy poza wzrostem nie dysponowali niczym szczególnym i byli najzwyczajniej w świecie przeciętni lub nawet poniżej przeciętnej. Można jednak spojrzeć w drugą stronę... skończyły się czasy (czy raczej kończą) gdzie juniora się skreśla ponieważ jest za niski. Messi, Tevez, Hazard, Mane, Salah i wielu innych dość skutecznie udowadniają, że niski wzrost (najwyższy z nich ma 176 cm, a najlepszy ledwie 170 cm nie zalicza się więc do gigantów... wzrostem, ale z pewnością jest/był gigantem na boisku). Trenerzy patrząc na nich przestają już skreślać "zbyt niskich" piłkarzy.
10
2
Ocena postu: 8
2019-08-24 18:18
~~~Jasok1
do Kosmaty
Ja go nie skreślam,piszę tylko i aż że jeżeli za dużo urośnie to ie będzie piłkarzem takiego formatu na jaki się zanosi. Wzrost powyżej 191 to mniejsza szybkość,zwrotność(przyznasz istotna w dryblingu) i generalnie koordynacja ruchowa. I co najistotniejsze - podatność na kontuzje, zwłaszcza kolan. Nie piszę tego aby siać czarne scenariusze, zauważam jednak to niebezpieczeństw, życząc Olkowi - a tym samym nam kibicom W- aby ten scenariusz się nie ziścił.Wybitnych małych w ostatnich latach było sporo - zwłaszcza Hiszpanów- ale czy była wybitna 9 o wzroście powyżej 191 cm? Jak mi taką podasz będę wdzięczny. pozdrawiam
6
4
Ocena postu: 2
2019-08-24 19:04
~~~Reality
taaaa, miliony...
...zaraz pójdzie do legii za 10 piłek i skrzynkę Stocka tak jak Carlitos, Mączyński, Cierzniak, itp...
9
19
Ocena postu: -10
2019-08-24 20:31
iras226
Jadok 1
Zlatan Ibrahimović 195 cm 😄😄
14
Ocena postu: 14
2019-08-24 20:56
Kosmaty
@~~~Jasok1
Poruszyłeś kwestię koordynacji i to jest sedno sprawy. Wiesz, najważniejsza w dryblingu jest technika, to kwestia do nauczenia/podtrzymania niezależnie od warunków fizycznych (co pokazują zarówno Messi (170 cm), Ronaldo (187 cm) jak i Ibrahimovic (o jego wzroście za chwilę). Utratę odrobiny szybkości można zastąpić siłą i refleksem, a zwrotność zależy nie od wielkości człowieka, a od jego koordynacji właśnie. I tu do niej wróciliśmy. Koordynację tak młody piłkarz traci nie dla tego że rośnie za duży, tylko że rośnie za szybko, ponadto problem utraty koordynacji da się "naprawić" ćwiczeniami do tego przeznaczonymi pod okiem trenera na tym się znającego. Na poziomie ekstraklasy to nie powinien być najmniejszy problem, bo albo któryś z trenerów/fizjoterapeutów już ma wiedzę na ten temat, albo jeśli takowego brak, to wokoło jest ich pełno i nie jest problemem wysłać takowego zawodnika na porcję dodatkowych zajęć z fachowcem. Co do wybitnych wysokich napastników... może Ibrahimović? Nie wiem czy Ty uznasz go za wybitnego, on siebie z pewnością za takowego uważa (dobra, przepraszam za ten sarkazm, ale nie mogłem się powstrzymać), jego 196 cm spełnia wymagania. Mandzukic jest co prawda niższy, ale zaledwie o 1 cm od zadanej przez Ciebie wartości. Może nie należy do "top 3 światowych 9", ale raczej nie ma wątpliwości co do jego jakości... jest bezsprzecznie wysoka (jeśli Buksa osiągnie choćby połowę tego, to stanie się jedną z największych gwiazd jakie wyszły z naszej ligi, a z pewnością największą wyszkoloną przez Wisłę). Olivier Giroud z Chelsea ma 193 cm, raczej klasy mu nie brakuje. W niebieskiej części Londynu jest też Tammy Abraham. Ma on 190 cm (znowu o 1 cm mniej), ale 21 lat, może jeszcze jakieś milimetry dorzuci (mężczyźni potrafią rosnąć nawet do 25 roku życia). Jeszcze światową gwiazdą nie jest, ale przebojem wdziera się do składu Chelsea. To tak na początek, dalej nie chce mi się sprawdzać. To tylko aktywni piłkarze, a choć nie wymieniłem wielu nazwisk, to każde jedno ma swoją ciężką wagę. Oczywiście zgadzam się, że większość wybitnych napastników jest niższa, ale to się bierze z 2 czynników... 1. statystyka. Najzwyklejsza statystyka, czyli poprostu przechadzając się po ulicy zobaczysz mniej ludzi powyżej 1,9 metra niż tych niższych. 2. z najwyższych piłkarzy trenerzy chcą robić obrońców i bramkarzy, niekoniecznie patrząc na to, że takowy piłkarz ma smykałkę napastnika... jest wysoki to będzie świetnie czyścił górne piłki, a w końcu obrona to podstawa itd Produkcja taśmowa, łatwiej z tak wysokiej osoby zrobić obrońcę niż napastnika i prędzej da to wymierne efekty... Co wcale nie znaczy, że te osoba przy wykorzystaniu pełni swoich możliwości byłaby lepszym obrońcą niż mogłaby zostać napastnikiem. Kiedy to zsumujesz to okazuje się, że masz niewielu wybitnych napastników z takim wzrostem, ale nie dla tego, że tak wysocy ludzie się do tego nie nadają.
8
2
Ocena postu: 6
2019-08-24 21:08
~~~Jasok1
@iras226
Pisałem o ostatnich latach, a Zlatan najlepszy okres kariery miał ponad 10 lat temu grając w Interze. Tak na marginesie rok po jego odejściu Inter wygrał LM. Czy któryś z kolejnych klubów Barcelona, PSG i MU jako wiodący piłkarz doprowadził do sukcesu?Był b. dobrym piłkarzem, ale czy wybitnym?Na pewno bardzo medialnym. Ale ok niech będzie, czy ktoś jeszcze o podobnych gabarytach?
1
12
Ocena postu: -11
2019-08-25 01:17
MISIEK_BIS
Mecz przegrany ale mødy Buksa daø rade
trudno, mecz przegrany .boli. Ale mlody Buksa zachowal sie super. Teraz pytanie jak Arek i Stolar opchna za 1-2-3 lata na 12 mln plus. Wynik w lidze powinien byc podporzadkowany tej opcji. LIS na oknie wystawowym mógl grac przez czaly sezon i bylo. Glowa, Stolar do roboty - miejsce w tabeli jest tylko narzedziem. Macie diament = jak ktos sprzeda Bukse poniej 10 mln EUR to frajer i leszcz.
6
6
Ocena postu: 0
2019-08-25 07:13
iras226
Jasok1
Buksa ma obecnie 18 cm ideał van Basten 18 Drogba 18 Henry18 Ha ry Kean 18 Trezeget 190 czy to są wybitni napastnicy?
6
3
Ocena postu: 3
Komentarzy na tej stronie: 19.
© 1998-2019 WISLAPORTAL.PL. Portal Kibiców Klubu Wisła Kraków    |    Strona wygenerowana w 0.047 sek.   |    Kontakt: redakcja@wislaportal.pl
Korzystając z portalu akceptujesz jego politykę prywatności & politykę cookies »