Wtorek, 9 lipca 2019 r.

Wisła Kraków doceniona w konkursie Ekstra Sezon Ekstraklasy

Ekstraklasa S.A. nagrodziła kluby piłkarskie za projekty minionego sezonu w III edycji konkursu Ekstra Sezon 2018/2019. Zwycięzcą w kategoriach Ekstra Zaangażowanie i Ekstra Medialny Klub została Jagiellonia Białystok. Pierwsze miejsce za Ekstra Frekwencję przypadło Legii Warszawa, a w kategorii Ekstra Kreacja najlepsza okazała się Wisła Kraków. Do Białej Gwiazdy trafiła też Ekstra Nagroda Specjalna przyznana zarówno klubowi, jak i kibicom za wyjątkową postawę i solidarność w obliczu kryzysu.

- Doceniając zaangażowanie klubów i podejmowane przez nie działania na rzecz rozwoju piłki nożnej oraz rozgrywek Ekstraklasy, co roku organizujemy konkurs Ekstra Sezon, w ramach którego nagradzamy najlepsze zespoły marketingowe, ich inicjatywy i wyniki. W tym roku w czterech kategoriach do 7 drużyn trafiły nagrody o łącznej wartości ponad 100 tys. zł. Część nagród wypłacamy klubom w formie pieniężnej, a dla zespołów z pierwszych miejsc w danej kategorii organizujemy też warsztaty ze współpracującą z nami hiszpańską La Ligą, podczas których staramy się pobudzać kreatywność w podejściu do fanów piłki nożnej. Są one przy tym świetną okazją do nauki. Wdrażaniu jej w czyn mają służyć wypłacane laureatom środki, które powinny być przeznaczone na dalsze prace lub budowanie relacji w ramach nagradzanych kategorii - mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasa S.A.

W kategoriach Ekstra Frekwencja i Ekstra Medialny Klub brały udział automatycznie wszystkie kluby Ekstraklasy. W pierwszej z nich wyróżniono kluby, które osiągnęły najwyższą średnią frekwencję w sezonie. Tuż za najlepszą pod tym względem Legią Warszawa z liczbą 17 609 widzów, uplasowała się Wisła Kraków ze średnią 16 135 kibiców na mecz. Trzecia lokata przypadła natomiast Lechii Gdańsk z widownią na poziomie 14 746 osób. Pod względem współpracy z mediami kluby oceniane były z kolei przez współpracujących z nimi dziennikarzy. Przy wyborze zwycięzców uwzględniono dostępność dla mediów, udogodnienia w dni meczowe, a także poza nimi, organizację pracy i otwartość. Zdaniem dziennikarzy najlepsza w tym zakresie okazała się Jagiellonia Białystok. Druga lokata trafiła do Wisły Kraków, podium zamknęła zaś Cracovia.

Do konkursu kluby mogły zgłaszać realizowane projekty marketingowe i sponsoringowe. W kategorii Ekstra Kreacja zwycięzcą została Wisła Kraków, która zrealizowała akcję "Czyny nie słowa" angażującą lokalną społeczność kibiców we wspieranie klubu, pokazując przy tym rolę marketingu w ratowaniu klubu. Na drugim miejscu znalazła się Cracovia z akcją "Bez ciebie nie gramy" budującą więź pomiędzy klubem a kibicem. Z kolei trzecią lokatę zajęła Pogoń Szczecin za akcję współpracy z marką Polbit, która w innowacyjny sposób wsparła udział klubu w e-sportowych zawodach Ekstraklasa Games. Kluby docenione zostały za kreatywność, skuteczność, jakość przekazu medialnego, a także całościowe efekty realizowanych działań. W tegorocznej edycji konkursu w związku z zaangażowaniem Ekstraklasy w obchody 100-lecia Niepodległości Polski, kluby mogły zgłaszać po dwa projekty w ramach dodatkowej kategorii Ekstra Zaangażowanie. Najlepiej pod tym względem ocenione zostały działania Jagielloni Białystok. Drugie miejsce jury przyznało Legii Warszawa, a trzecie Piastowi Gliwice.

Cykl konkursów Ekstra Sezon to inicjatywa realizowana przez Ekstraklasę od 2017 roku. Za pierwsze miejsce w danej kategorii Ekstraklasa wypłaca zespołowi zwycięzców fundusz po 8 tys. zł, za drugą lokatę po 5 tys. zł, a za zajęcie ostatniego miejsca na podium do nagrodzonych zespołów klubowych trafia po 3 tys. zł. Zespoły, które zajmują pierwsze lokaty w kategorii, otrzymują dodatkowo nagrodę w postaci dwuosobowego zaproszenia do udziału w warsztatach klubowych organizowanych przez La Liga Santander w Hiszpanii.

Źródło: Ekstraklasa SA


 Redakcja

Tagi:


Zobacz także:



Najczęściej czytane w ostatnim tygodniu:


Dodaj komentarz:


Nick:

Temat:

Tekst:

UWAGA: Dodając komentarz akceptujesz naszą politykę prywatności » oraz regulamin komentarzy »


14    Komentarze:

Kosiarz
frekwencja
niech 7egiunia pogra tyle co inne kluby w poniedziałki to wtedy zobaczymy tą średnią... niestety dla nich są zawsze zarezerwowane najlepsze terminy (lub prawie zawsze) W sumie to nie pamiętam żeby kiedykolwiek grali w poniedziałek... no chyba, że grała cała liga ;-)

113            -5
osjan
Brawo
Brawo my!! My!! Po karnety!!

73            -4
Sep
Super!
No i patrzcie jak niewiele brakło żeby pyknąc legię we frekwencji! To bardzo fajna inicjatywa chociaż same pula nagród nie powala :) Dziwne, że w ExtraMEDIALNY klub nie wygraliśmy. Bo nie wiem czy jakikolwiek klub ma start do nas po tym co się działo w tym roku :D PS. To parchy miały w ogóle jakąś akcję? Nie słyszałem nie widziałem...

65            -4
~~~Badacz
Sep
Mieli i to jaką!! KALORYFER 2019!!

47            -6
Kosmaty
@Sep tak jak napisał @Kosiarz:
Niech Legia zagra kilka spotkań w poniedziałki (co zawsze zaniża frekwencję). Poza tym Wisła nie wygrała w kategorii związanej z mediami ze względu na jesień i poprzednie władze. Zwróć uwagę na kryteria: dostępność dla mediów i otwartość... cóż, nie powiem że otwartość na media i dostępność zarządu w okresie szczególnie listopada i grudnia stała w Wiśle na wysokim poziomie i nadrobienie tego w nowym roku (gdzie styczeń też był trudny dla nowego kierownictwa, bo mieli masę ważniejszych spraw niż udzielenie wywiadów kolejnym chętnym dziennikarzom) już samo w sobie jest dużym osiągnięciem. Swoją drogą kasa zawsze się przyda (nawet jeśli to grosze w skali całego budżetu), ale dla Wisły chyba cenniejsze będą tu owe warsztaty we współpracy z La Liga, bo zawsze mogą podrzucić kilka pomysłów, a przede wszystkim to okazja na nawiązanie nowych kontaktów w branży piłkarskiej, a to dla obecnej Wisły niezwykle cenna możliwość.

27            -6
~~~Bon
Frekwencje ciężko porównywać
Zaczynając od tego, że zależy od dni rozgrywania meczów, to zależy też od wielkości miasta. No bo jak porównać to, że na Termalikę chodziło 3 tysiące osób kiedy sama Nieciecza liczy 750 mieszkańców, a na Legię chodzi 6 razy tyle osób kiedy mieszkańców Warszawa ma prawie 2,5 tysiąca razy więcej? No i zależy też od liczby klubów w mieście, taki Białystok ma tylko jeden, a w Krakowie w zeszłym sezonie były aż 3 drużyny w dwóch najwyższych ligach. Chyba najlepszą opcją byłoby nagradzanie przyrostu frekwencji w stosunku do poprzedniego sezonu, oczywiście nie licząc beniaminków, bo to logiczne że po awansie kibiców na stadionie jest zawsze więcej.

9            -10
~~~WISLA będzie wielka
Super
Super . A teraz wszyscy po karnety .

31            -7
~~~X
WISEŁKA
W całej Polsce nas doceniają, a nasze miasto chce nas zniszczyć...TYLKO WISŁA! pokażmy znów siłę w tym sezonie!

55            -5
~~~Oldman
Ludziska,
co z tym testowanym Jeanem Silvą i Rudnikiem, bo nigdzie nic o tym nie ma. Odpalili ich, czy dalej trenują?

30            -4
~~~fan1978
.....brawo !!
.....Leśniodorski z Warszawy potrafił uratować Wisłę , a Majchrowski z większością radnych Krakowa niszczą Klub na potęgę!! To jest skandal roku!! Koło tego nie można przejść obojętnie:-(

34            -7
~~~maik
@~~~Oldman
Rudnik odpalony, Silva na razie zostaje

17            -5
~~~z podgórza
Do Oldman
Rudnik odpalony, a z Silvą się wachają

16            -7
~~~wiślak90b r
Zagadka
Co wydarzy się szybciej Wisła zakontarktuje kogoś czy pęknie bariera 6 tys Karnetów?:lol: ;-) ;-)

12            -9
~~~tabaluga
heh
Wahają się z Silvą tak jak wahał się poprzedni zarząd z Kostalem. Okazało się, że jak się na niego postawiło to świetny grajek. Znając życie dostanie kontrakt 1 + 1 i odejdzie za grosze. Ciągle czytam "w tym tygodniu truskawka" i mija kolejny a my nawet Kuby nie zakontraktowaliśmy...

10            -9